.
Termékek Menü
0

Általános Szerződési Feltételek

 

         

                        Általános szerződési feltételek, jogi tájékoztatás 

                                                                         (  ÁSZF )

 

A 45/2014. (II.26.) a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes      

                              szabályairól szóló Kormányrendelet szerint

 

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.

A „www.jorkalineshop.hu” weboldal(,továbbiakban” Szolgáltató”)  üzemeltetője, a Jorka-Line Bt. aki a hatályos rendeletek és jogszabályok betartásával végzi kereskedelmi tevékenységét.

A Webáruház 0-24h-ig (non-stop) nyitva áll az internetes vevők előtt, a rendeléseket automatikusan fogadja a hét minden napján a nap 24 órájában.

 

A szolgáltatás igénybevevői: a 45/2014. (II.26.) Kormányrendeletben (továbbiakban: Korm. r.) illetve a 2013. V. tv (továbbiakban: Ptk.) 8:1. § (1) 3. szerint "Fogyasztónak" minősülő magánszemélyek (mely értelmezésben fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy).

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

Termék: a weboldal kínálatában szereplő, a weboldalon forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi 

Jelen weboldal (www.jorkalineshop.hu) a Kormányrendelet 4. § 11. szerint "távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz"-nek minősül.

Szerződés: az Eladó és Vevő között a weboldal és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés

A fogyasztói árak bruttó árak (a mindenkor hatályos mértékű ÁFÁ-t tartalmazzák) és forintban értendő.

 Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát fenntartjuk. A végösszeg a termék(ek) (össz)árából és a szállítási díjból tevődik össze.

 

A Fogyasztó a weboldalon  a " vásárlói kosár " összeállítása után a " megrendelés " gombra kattintva adásvételi szerződést köt a szolgáltatóval .A weboldal, email (Korm. r. 4 § 9.) útján és elektronikus (pdf) formában megküldött dokumentummal ( visszaigazolás) tájékoztatja a Fogyasztót a szerződési feltételekről.

Alapvető rendelkezések

 

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre , valamint értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyv 2013.évi V törvény (Ptk) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001.évi CVIII.(Elker.tv)törvény, valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.(II.26) Kormányrendelet vonatkozó rendelkezéseire.  A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadóak.

Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

 

Az oldal megtekintésével létrejött szerződéses jogviszony mellett a Webáruházban történő vásárlás esetén szállítási (adásvételi) szerződés jön létre a vásárló-felhasználó és Eladó között, amely jogviszonyra a megrendelés és visszaigazolás, valamint a jelen ÁSZF rendelkezései egyaránt irányadóak. Webáruház 48 órán belül köteles visszaigazolni a vásárló megrendelését, ennek hiányában a vásárló mentesül ajánlati kötöttsége alól. A webáruház, a monitorok eltérő beállításai okán előforduló színeltérések miatt, nem vállal felelősséget.

A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg.

Regisztráció

A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges.

Amennyiben regisztrálni szeretne, azt a regisztráció gombra kattintva teheti meg. Ebben az esetben a következő adatok megadása kötelező: név, szállítási és számlázási cím, telefonszám, e-mail cím, jelszó. 

A regisztráció elfogadásának feltétele az ÁSZF elfogadása.

A regisztrációt a rendszer segíti, sikerességét e-mailben visszaigazolja.

Hibás adatok megadásából eredő bármilyen kár, a vásárlót  terheli.

A Szolgáltatót nem terheli felelősség ,ha a Felhasználó jelszavát elfelejti vagy illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

Adatvédelmi tájékoztató:http://www.jorkalineshop.hu/adatvedelmi_nyilatkozat_3

Szolgáltató adatai

 

Jorka-Line bt.

Székhely, Telephely, Postacím: 3300  Eger, Felvégi u 2.

Elérhetősége: jorka.bt@gmail.com email címen,  +36304578157 telefonszámon,

Adószám:25042995-2-10

Cégjegyzékszám:10-06-027358

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Egri Törvényszék Cégbíróság

Tevékenység: TEAOR 4791’08 Csomagküldő, Internetes kiskereskedelem

Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-81896/2014

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató neve, elérhetősége: ShopRenter.hu Kft., 4028 Debrecen, Kassai út 129., elektronikus levelezési címe: info@shoprenter.hu

Számlavezető bank: K&H

Szállítás

A szállítás díját a rendelés értéke határozza meg.

Szállítás ideje: 3 - 7 munkanap, munkaidőben.

Futárszolgálattal: 1090 Ft.

A csomagot a dpd futárszolgálat végzi.  

16 000 Ft. felett: ingyenes.

Ha a futár nem talál senkit a megadott címen, értesítést hagy, az ott megadott telefonszámon érdeklődhet a diszpécsertől a csomagról. A futár a rákövetkező napon újra megkísérli a kiszállítást. Ha másodszorra is sikertelen a kiszállítás, akkor az árut a futárszolgálat visszahozza telephelyünkre, és a megrendelést töröljük. A termék futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik. Ez annyit jelent, hogy az átvételt követően kizárólag elállási joggal élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módunkban elfogadni. Az átvételt igazoló dokumentum aláírásával ugyanis elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésben foglaltaknak. (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a külön csomagolás vagy a termék, az a termék van benne, amit megrendelt) Ha az átvétel során sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, a sérülésekről, a futártól kérje jegyzőkönyv felvételét. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét díjmentesen biztosítjuk. Az átvételt követően észlelt sérülésért felelősséget nem vállalunk.

Fizetés

A weboldalon feltüntetett árak magyar forintban értendők./1997 évi CLV.Fogyv. tv. 14 § (4) és (5)/

Előre utalás:  0403507-5052676707290-1007 K&H bankszámlaszámon.

A banki átutalás nem egyenlő a banki befizetéssel, utóbbit a felmerülő egyéb költségek miatt nem áll módunkban elfogadni.

Utánvéttel való fizetés a csomag kézhezvételénél. A számlát és egyéb dokumentumokat  a csomag tartalmazza. 

A megrendelés folyamata

-  Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

-  Felhasználó a "Kosár" gombra kattintva kiválasztja a  termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „Megtekintés” ikonra kattintva.

-  Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „Vásárlás folytatása” gombot.Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát.

-  A Felhasználó aˇ" Pénztár" gomb kiválasztása után bejelentkezés/regisztráció/regisztráció nélkül kiválasztásával folytathatja a megrendelést.

-  "Szállítási" mód és" Fizetési mód" kiválasztása után megnézheti a rendelése összesítését.

-  "A Megrendelés feladása " gombra kattintva véglegesíti a vásárlást.  A vásárlás leadásához szükséges a jelen ÁSZF feltételeinek megismerése és elfogadása.

.-  A rendszer automatikus e-mailt küld a rendelésről.  Az e-mail csak a megrendelés sikerességét igazolja.

-   A visszaigazoló e-mail tartalmazza a megrendelő adatait, a termék adatait, a sorszámát, rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseket, választott fizetési és szállítási módot.

-  A futárszolgálat legkésőbb a kiszállítást megelőző napon, tájékoztatja a csomag érkezéséről.

-   A megrendelt terméket, utánvétes fizetéskor , a futárnak fizeti,  előreutalásnál, a megadott bankszámlaszámra utalja.

A megrendeléseket maximum 2 napon belül feldolgozzuk, visszaigazoló e-mailben megadott rendelési számra  hivatkozva  érdeklődhet a rendeléséről elérhetőségeink bármelyikén. Amennyiben hibát észlel rendelésében, az alábbi elérhetőségeink bármelyikén mielőbb jelezze.

Kapcsolati e-mail: jorka bt.@gmail.com.

Ügyfélszolgálati telefonszám  Hétfő, Szerda 9.00-15.00 :+36 30 457 8157 

Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.  

Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díja a megrendelőt terheli. Kivéve, ha azt a webáruház átvállalja, erről e-mailben tájékoztatás küldünk.

Megrendelés lemondása

A megrendelés kiszámlázása és kiszállítása előtt lehetséges. Kérjük mielőbb vegye fel velünk a kapcsolatot. Amennyiben utána történt, a kiszállítás díja a vásárlót  terheli.

 

Elállási jog

Amennyiben a termék átvétele után úgy dönt, hogy mégsem kéri a termékeket, lehetősége van 14 napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól. Ennek módjáról a távollévők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. kormányrendelet rendelkezik( Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról letölthető) Elállási szándékát írásban, e-mailben , faxon közölheti velünk.  Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek tekintjük, ha az elállásra irányuló nyilatkozatát 14 napon belül (akár a 14. napon) elküldi nekünk.  E-mail értesítés esetén az e-mail küldésének időpontját vesszük figyelembe a határidő számítás szempontjából. Elállás esetén a termék visszajuttatásának költségei a vásárlót terhelik. A vásárlót ezen felül egyéb költség nem terheli. Az utánvétellel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni, az ilyen csomag visszajuttatásának költsége is Önt terheli!

A visszaküldött termék árát a szállítási díjjal együtt a megadott bankszámlaszámra visszautaljuk, a csomag megérkezéstől számított, legkésőbb 30 napon belül.

A szállítási cím : 3300, Eger ,Felvégi u 2.

Felhívjuk a figyelmét, hogy a 17/1999 Kormányrendelet értelmében bizonyos termékekkel kapcsolatban nem gyakorolhatja az elállási jogot: Ezek olyan termékek, amely a személyéhez kötöttek, illetve amelyet az utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottunk elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza, amennyiben annak rendeltetésszerű használatát megkezdték. Az e pontban foglaltak kizárólag az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, továbbá a békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettjeire (fogyasztó) vonatkoznak.

Garancia

Társaságunk az összes árucikkre, mely webáruházunkban található, a hazai törvényeknek megfelelően, továbbá a gyártó és a forgalmazó által biztosított garanciális feltételek szerint jár el. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadásának a napja. A hatályos jogszabályok alapján, a jótállási jogok gyakorlásánál a szavatosságra vonatkozó szabályokat kell – a megfelelő eltérésekkel – alkalmazni. Jótállás esetén a szavatosságról szóló részben meghatározott igényeket (kijavítás, kicserélés, árleszállítás, elállás), ugyanazokkal a feltételekkel érvényesítheti. A gyártó által önként vállalt jótállás idejéről, a termékek leírásában talál tájékoztatást, ha esetleg nem találná a keresett információt, kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot. 

Minőségi kifogás esetén szavatossági igénnyel élhet. A szavatosság az Eladó, azaz a mi hibás teljesítésért való felelősségünket jelenti. Hibás a teljesítés, ha a termék – a teljesítés időpontjában – nem felel meg a Webáruházon feltüntetett és az általunk meghatározott tulajdonságoknak. A teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesíthei szavatossági igényeit. A kiszállított termékekkel kapcsolatos minőségi reklamációit, kifogásait a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles  velünk közölni. A jogszabály fogyasztói szerződések esetében megállapít egy kéthónapos határidőt, amelyen belül a kifogásközlés kellő időben megtettnek minősül. A két hónapon túli bejelentés még önmagában nem eredményezi a jogainak elveszítését, de a késedelmes közléssel okozott károkat meg kell téríteni a részünkre. Hibás teljesítés esetén a következőket kérheti: a) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az, nekünk a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne. b) Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállaltuk, vagy e kötelezettségünknek (megfelelő határidőn belül, a Önnek okozott jelentős kényelmetlenség nélkül) nem tudunk eleget tenni – választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Szavatossági igényét a megadott elérhetőségek bármelyikén jelezheti és a termék átvételekor átadott számla, vagy másolatának bemutatása mellett  jogosult igénye érvényesítésére. Amennyiben nem a szállítás során következett be a termék sérülése, emailben vagy telefonon jelezze felénk a problémát és a kiszállítást követően rövid időn belül juttassa vissza áruházunknak a hibás árut. Amint ez megérkezik, a terméket kicseréljük vagy átvesszük javításra. A javított termék szállítása minket terhel.

Panaszügyintézés és ügyfélszolgálat.

Módja a (45/2014.(II.26) Korm.rendelet11.§(1)bekezdés h)pontja szerint.

A webáruházzal kapcsolatos kérdésekkel felveheti velünk a kapcsolatot, elérhetőségeink bármelyikén. Sikertelen a telefonhívása esetén, ha látjuk elérhetőségét , visszahívjuk.

email: jorka.bt@gmail.com

telefonszám: +36  30 4578157 (nem-emelt díjas)

postacím: Jorka-Line Bt , Eger , Felvégi u 2.

 

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Telefon: +36 30 4578157

Email: jorka.bt@gmail.com

A szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz biztosított telefonos ügyintézés esetén az Eladó biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépő fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli. A www.jorkalineshop.hu fentiekben megadott ügyfélszolgálati telefonszáma normál (nem-emelt) díjas telefonszám.

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 naptári napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

a fogyasztó neve, lakcíme,

a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,

a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál

Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás 

Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. 
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-ig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell

a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,

a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését

a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,

a testület döntésére irányuló indítványt,

a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület neve, székhelye és postai címe:

Heves Megyei Békéltetı Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

Elnök: Dr. Gordos Csaba

E-mail cím: hkik@hkik.hu

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Ellási jog

A Fogyasztót a Korm. r. 20. § (2) b) szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A Fogyasztó az elállás jogát a szerződés teljesítésétől (a termék(ek) a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától) számított tizennégy naptári napon belül, Korm. r. 4. §. 9. szerint az jorka.bt@gmail.com  címre küldött erre vonatkozó egyértelmű email nyilatkozattal vagy az alábbi elállási nyilatkozatminta felhasználásával gyakorolhatja. Weboldalon keresztül történő megrendeléstől telefonos úton (szóban) elállni nem lehet.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

 

Elállási nyilatkozatminta

Címzett:

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

........................................................

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a tizennégy naptári napos határidő lejárta előtt elküldi.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

A Szolgáltató a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni. 

Az elállási nyilatkozattal felmondott rendelés díját a Korm. r. 23. § szerint Szolgáltató az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket (szállítási díj) is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk. 

A Korm. r. 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a Szolgáltató a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli.

A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni. 

Ha a fogyasztó a Korm. r. 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére (3300,Eger,Felvégi u 2) kell visszaküldeni.

A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

A Szolgáltató kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a Korm. r. 29. § (1) bekezdésében foglalt esetekben, így különösen a „c” és az „e” pontban meghatározottak esetén: „olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; „olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

 

 

 

A jelen pont a Korm. r. 9. § (3) bekezdés felhatalmazása alapján a Korm. r. 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv (Ptk.) szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén szerződés alapján a kötelezett jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. melléklete határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal.

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

Tájékoztató hatályos: 2017.09.01

 

 

Hírlevél

A regisztrált felhasználóknak módjuk van feliratkozni hírlevélre. A feliratkozás önkéntes. A feliratkozáskor a felhasználó tudomásul veszi,hogy az általa megadott e-mail címre tájékoztató és reklámcélú tartalmak kerüljenek kiküldésre.  A hírlevélről bármikor leiratkozhat személyes profiljában , vagy a hírlevél végén található linken.

A WEBÁRUHÁZ FELHASZNÁLÁSÁVAL, ÖN KIJELENTI,HOGY A FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEKET MEGÉRTETTE,TUDOMÁSUL VETTE, ÉS AZOKAT ELFOGADJA.